Sokkoló – Játék mix :-)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Most pedig következzen ez a kis mászkálós kalandjáték, ami egy disztópia, vagyis negatív utópia, ahol egy egész várost a pszichiátria irányít. Annak ellenére, hogy mennyit dolgoztam vele, eléggé csúnyácska lett. Ez egy kalandjáték, nincs benne igazán harc, persze egy kis erőszak van a végén. Mentségemre legyen mondva, hogy a grafika nem az én “érdemem”, hanem egy Moritz Geremus nevű úriemberé, akinek többé-kevésbé egy játéka ismert, és szabadon felhasználhatóvá tette annak grafikai elemeit, ami rendes volt tőle, annak ellenére, hogy nem egy nagy durranás, de ha egy kubista műalkotásnak szánta, akkor annak megteszi. Egyébként egy negatív utópiát felvázolni is éppen megfelel. Sőt, még talán illik is hozzá valamennyire.

A sztori röviden:

“A történetben a Főfőorvos Úr irányítja Tirpákia városát a Sokkoló Intézettel, és a Gyógyszerelosztó Központtal. Jocónak elege lesz a tanácsi lakásában való semmittevésből, és szinte véletlenül keveredik egyre jobban bele a Főfőorvos elleni összeesküvésbe.”

Ennyit bevezetésnek, mert mikor már századszorra írtam át az ismertetőjét, elegem lett. Nem egy stabil verzióval dolgoztam, szóval állandóan elszállt a programba írt ismertetőm, márpedig azt szokták mondani, hogy az ilyen programozó-félék utálnak dokumentációt írni; ez nálam is így van.

Igazából ez egy régi androidos játékom (én magam portoltam Androidra, olyan is lett), most egy pár instrukciót írnék a kezeléséhez. Ha valahogy felszenvedtük a játékot a mobilunkra (tablet előnyben), a játék egy szép kis hibaüzenettel indít. A rafkó: Lépjünk vissza, és a játék elindul. Az irányításról: A bal alsó sarokban van egy nagy kör, ez igazából egy iránytűt akarna szimbolizálni, csak hülyén van megoldva, ha észak felé tapizzuk a kört, északra mozdul, ha dél felé, délre, stb.

A jobb alsó sarokban van két kisebb kör, az első a menüt hozza be, a másik gomb (a jobb oldali) a dolgok, események, történések leokézására való, lényegében egy ENTER funkciójú valami.

A végigjátszásról: A játék 3 vagy 4 napból áll. Ha a napi feladatot teljesítettük, a játék jelzi, és mehetünk vissza a tanácsi lakásunkba csucsulni. Ilyenkor új nap kezdődik, amikor mindent érdemes újra lecsekkolni, vagy ha van ötletünk, merre menjünk, arrafelé mászkálni. Az egyik kulcsfigura a piacon a könyvárus, azt hiszem, Norbertnek hívják, érdemes őt is, az áruját is többször csekkolni. A kezdő szobánkban, a tánácsi lakásban van egy TAJ kártya, ezt magunkhoz kell vennünk, mert enélkül nem teljesíthető a játék. A főbb buktatókat elmondtam, szerintem így már nem annyira nehéz. Jó, mondjuk elég nyomasztó a zene is, meg a grafika is, de hát eredetileg is egy negatív utópia volt ez a játék Anica címen, csak én írtam át Sokkolóra pszichiátriai antiutópiává.

A mobilos Android verzió tesztelve lett, de szerintem a windowsos is, mind a kettőt felrakom. A windowsos, azt hiszem, valamivel játszhatóbb, ott az irányítás sima nyilak + Enter. Ennyit mára. Akinek mindez nem elég, itt van a Halál a pszichiátrián androidos verziója. Eredetileg a Google Playen volt elérhető, de leszedették túlzott indiszkréció miatt. Lehet, hogy erről is írok majd valamit, de szerintem önmagát magyarázza. Sajnos, a nevek benne túlságosan indiszkrétek. 🙁

Mivel médiajogból hamarosan levizsgázom, mi baj lehet? Hiszen gondnokság alatt vagyok minden ügycsoportban, ami azt jelenti, hogy h#lye vagyok, egy h#lyétől pedig ez szép teljesítmény. 🙂 Sajnálom, hogy szenvedni kell az APK fájlokkal, mire feltelepülnek, de mivel kilőtték a Google fejlesztői felületemet, gondolom, pszichiátriai intenzív ráhatásra, ezért ezeket a játékokat csak így tudtam megmenteni az utókor számára.

Interactive fiction, Játék, Pszichiátria
Mintha kizártak volna a saját bulimból, másnaposan kávézgatok különféle presszókban, várva, hogy elkezdődjön végre az életem afterpartija. / In Progress: DE-BTK kommunikáció-médiatudomány, újságíró szakirány / robi781030@gmail.com

Szólj hozzá Te is!