Marketing beadandó I.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Algopyrin

Ha megfigyeljük a tévében a reklámokat, nagy számban fedezhetők fel közöttük a gyógyszeripari termékek reklámjai. Különösen a fájdalomcsillapítókról szóló reklámok képviseltetik magukat nagy számban. Idén, miután megszűnt a vénykötelessége, az Algopyrin forgalmazója, a Sanofi-Aventis zrt. nagyszabású reklámkampányba. A reklámjai láthatók voltak a tévében, megjelentek az interneten, közterületeken és a gyógyszertárak kirakataiban. A reklám főleg arra épített, hogy kihangsúlyozta a készítmény vénykötelességének a megszűnését, és ezzel a szabadon vásárolhatóságát. Arra a hírnévre építettek valószínűleg, amit a gyógyszer a múltban szerzett magának, első számú fájdalomcsillapítónak számított a szocialista országokban. Tehát szerették volna újra a köztudatba bevinni a készítmény egykori presztízsét, főleg az idősebb, és a mára már középkorúvá vált korosztályt célozva ezzel meg főként. Az árát tekintve talán valamivel olcsóbb az újabbnak számító Algoflex Forténél, így az árral is szándékozik valamennyire piacot szerezni magának. Több azonos hatóanyagú fájdalomcsillapító gyógyszernek szűnt meg 2020 február 14-én vénykötelessége, de talán nem véletlen, hogy a hajdani első számú, piacvezető gyógyszert kezdték csak el reklámozni: ebben az elsőségben láttak ugyanis annyi fantáziát, amennyi ahhoz elég, hogy újra bekerüljön a köztudatba, mint könnyen elérhető és hatásos fájdalomcsillapító készítmény. A gyógyszer jó eséllyel sikeres lesz, de biztosat még korai lenne mondani a népszerűségéről.

„Natur Zitrone” – citromos sör

Egy régi névnek számító márka a citromos sörök között, a Gösser citromos népszerűségére épít a Natur Zitrone fantázianévre hallgató sör, ami alkalmasnak látszik ugyan a fogyasztók megtévesztésére, azonban mivel mindkettőt a Heineken Hungária hozza forgalomba, így aligha lesz belőle jogi bonyodalom. A Natur Zitrone a Gösser 4 deciliteres, dobozos változatának a dizájnjának szinte minden elemét lemásolja, kezdve attól, hogy ugyanúgy 4 deciliter a kiszerelése, a zöld szín tökéletesen ugyanolyan, és a dobozon lévő ábra is a megtévesztésig hasonló. Én, amikor megvettem, nem is voltam tudatában annak, hogy nem Gössert veszek, csak amikor véletlenül valahogy hozzám került egy eredeti változat, a polcon vettem észre, hogy a két sör bizony különbözik. Az íze természetesen különbözik, már nem tartalmazza a Gösserre jellemző ízvilágot, és az ára is jóval alacsonyabb. Nem hiszem, hogy a Heineken Hungária ebből a Natur Zitrone márkából fog meggazdagodni, valószínűleg egy kisebb bevételnövekedést próbáltak elérni ezzel. Én valamiért úgy tippelem, nem lesz kirobbanóan nagy siker a Natur Zitrone sörből, az emberek ragaszkodnak az eredeti, jól bevált márkákhoz a citromos sörök piacán is, ez nekem egyébként olyan kis piacnak tűnik, hogy nem tudom, megérte-e ezt az utánzási akciót elkövetni a Gösser citromos márka rovására. Természetesen a stratégia ezzel a termékkel kapcsolatban inkább az lenne, hogy nemhogy hirdetni kellene, hanem inkább hallgatni róla, remélve, hogy minél többen összekeverik a Natur Zitrone-t a Gösser citromossal, mint ahogy nekem is sikerült.

Nagymama lekvárja

A nyíregyházi Eko Kft. gyártja a Nagymama lekvárját, amit valószínűleg le is védetett, mivel a Google Nagymama lekvárjára csak nyíregyházi Eko Kft-s termékeket ad ki. Az Eko Kft raktáráruházában megvásárolható kedvezményesen, amúgy pedig a kiskereskedőknél és viszonteladóknál is megtalálható, internetről rendelhető. Ez az Eko egyetlen saját márkája, ami ország szerte ismert, és szerintem abban különleges, hogy nagyon nagy a gyümölcstartalma, és gyümölcsdarabok is megtalálhatók benne. Ha a Nagymama lekvárjáról van szó, akkor, aki ismeri, annak beugorhat a nagyon magas minőség, és esetleg mellé még Nyíregyháza is. Bár az Eko konzervgyárat sem kímélték az elmúlt évek mezőgazdasági válságai, több gyárterületet be kellett zárni, a Nagymama lekvárja mindig megtalálható volt a boltok polcain, ez az üzemrész tehát valószínűleg nyereséget termelt mindig. Köszönhetően a hirdetéseknek és a mindig magas minőségnek, a termék országszerte ismertté vált, és tudomásom szerint külföldre is szállítanak. Több ízben készül, mindenki megtalálhatja közülük a kedvére valót, így is hirdették sokszor. Elég régi, jól bevált márkáról van szó, és az ára sem túl magas. Mostanában már nem hirdetnek, elég a márka neve, hogy eladja magát a piacon. Amennyit legyártanak, eladásra is kerül. Valószínűleg ennek a márkának is köszönhette a nyíregyházi Eko Konzervgyár, hogy a mai napig folyik a munka a termelés, és nem zárt be teljesen, mint több, korábban állami tulajdonban lévő nagyvállalat.

Alkalom, Egyetem, Írások, Újságírás
Mintha kizártak volna a saját bulimból, másnaposan kávézgatok különféle presszókban, várva, hogy elkezdődjön végre az életem afterpartija. / In Progress: DE-BTK kommunikáció-médiatudomány, újságíró szakirány /

Leave a Reply